Jak se nám daří?

Pokusím se tuto stranu vést jako deník událostí, jak je den přichystal. Vzhledem k omezenému prostoru budou zprávy umazávány, ale zálohovány, takže vznikne dokument o tom, jak se nám dařilo celý školní rok.



ČTVRTEK 5.10.2017

ČESKÝ JAZYK

Vyhledávali jsme v textu jména vlastní a místní (PS str. 9,10). Na toto téma je i plánovaný diktát (známý text po domácí přípravě).

MATEMATIKA/GEOMETRIE

Sestrojili jsme přímky různoběžné, rovnoběžné a kolmice. Přímky se označují malými písmeny při pravém okraji, zvolené body velkými tiskacími písmeny. Při rýsování mohu otáčet sešitem, jak se mi s tím bude lépe pracovat, ale POPIS MUSÍ BÝT VŽDY JEDNÍM SMĚREM!!!

Na vypracování úkolu mají týden. Pokud někdo tápe (dělali jsme to na volnou A4, a to několikrát...), má možnost diskutovat s bystřejším spolužákem nebo přímo se mnou. Nebudu tolerovat větu ve čtvrtek ráno: Já tomu nerozuměl/a... Opakuji - je na docvičení CELÝ TÝDEN!!!

Připomínám, že nelze rýsovat měkkou tužkou, ohlodaným pravítkem a nemytýma rukama. Mám pro srovnání dvacet různých sešitů... a na druhou stranu uznávám, že ne všichni budeme studovat stavební průmyslovku :-)

VÝTVARNÁ VÝCHOVA

K práci jsme si chvíli pouštěli hudební doprovod. Píseň vždy vybíral jeden žák. Neměli bychom nevhodným způsobem komentovat volbu skladby svými spolužáky. Každému se líbí něco jiného. Učíme se toleranci. A velmi mě potěšilo, když tuto myšlenku jeden žák řekl nahlas... Někteří jsou velmi vnímaví.


STŘEDA 4.10.2017

První hodinu Tv přežili všichni bez úhony, vrátili se do lavic a za mého trpělivého vnucování zásady, že budou mít připraveno na další hodinu, tak učinili.

MATEMATIKA

Počítáme písemné násobení jednociferným číslem (např. str. 20, cvič. 24)

Dělíme se zbytkem (např. str. 13, cvič. 31), Tady doporučuji, aby měli žáci k dispozici tabulku s malou násobilkou, dělá nám problémy vyhledat nejbližší nižší číslo daného násobku a pak dopočítat ten zbytek.

55 : 8 (v tabulce najdu násobky 8, nejbližší nižší k 55 je 48, do 55 mi chybí 7)

Žáci se budou postupně zodpovědně připravovat na každodenní test - čtvrtek 5.10. násobky 2 a 3, mají si sepsat příklady (20 malých papírků). Určité věci se do té hlavičky makovičky nacpat musí!!!

ČESKÝ JAZYK

Procvičovali jsme na str. 20, jde o téma KOŘEN, PŘEDPONA, PŘÍPONA. Zahráli jsme si hru, kterou jsem odkoukala ve třídě 5.B

Dále stále opakujeme vyjmenovaná slova, tady nejsou takové prohřešky jako v násobilce. Doporučuji číst noviny, časopisy, knihy - vyhledat si tam požadované výrazy s "y a i"

ČTENÍ

Článek na str. 13 až 15 Hodina pravopisu. Jaroslav Hašek. Je to vtipné, téměř všichni četli na známku a není horší než dvojka. Čtenáři jsou zdatní. Při četbě nás vyrušila pravidelná zkouška sirén, děti vědí, co to znamená. Překvapily mě. V sešitě máme o článku zápis, ne všichni stihli, mají si doplnit.

Kázeň měla určité nedostatky, ale pokrok to je, proto odešli domů s magnetkami :-)

 


ÚTERÝ 3.10.2017

Děkuji všem rodičům, kteří využili příležitosti seznámit se a vzájemně sdělit názory na výchovu a vzdělávání dětí, a dostavili se na první třídní schůzku v tomto školním roce.

Chápu, že někteří z Vás jste v pracovním procesu, jenž vám nedovolil se zúčastnit. Většina z této skupiny se se mnou spojila telefonicky.

Jde nám přece o jedno a totéž - aby byly vaše děti šťastné, s touhou se každý den dovídat něco nového a pracovat na sobě. Nenechávejme je v tomto procesu o samotě a buďme jim nápomocni - my, učitelé, ve škole a vy, doma.

Využijte jakoukoli možnost sdělit své názory, abychom v případě rozdílného přístupu dospěli k cíli. Hlavně hovořme s dětmi a naslouchejme jim. Investice do potomků se nám všem jednou vrátí...

Vaše třídní učitelka


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky